e-Poradnik Księgarski

Bezpłatny poradnik internetowy dla księgarń stacjonarnych
NOVA_belka
e-Poradnik Księgarski powstał we współpracy z Good Books podczas cyklu spotkań "Biblioróżnorodna i nowoczesna. Profesjonalne szkolenia z budowania wizerunku księgarni stacjonarnej" organizowanego przez KSIĘGARNIE NOVA Sp z o. o. sp. k. w 2019 roku. Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
Cykl szkoleń i warsztatów był kontynuowany w 2021 w ramach realizacji projektu "Jak rozmawiać o książkach z nieczytającymi? Warsztat praktyczny z budowania relacji z klientem księgarni stacjonarnej". Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Partnerem merytorycznym projektu realizowanego w 2021 roku była firma Good Books
CYKL SZKOLENIOWY 2021
Materiał przygotowany i udostępniony uczestnikom szkoleń przez firmę Good Books.
CYKL SZKOLENIOWY 2019
Materiał przygotowany i udostępniony uczestnikom szkoleń przez firmę Good Books.
Spis treści
1. PROMOCJA. Którędy do księgarni? Rozpoznaj drogę klienta
2. PROMOCJA. Zadbaj o przestrzeń wokół księgarni
3. PROMOCJA. Jak cię widzą, to cię odwiedzą, czyli WITRYNA KSIĘGARNI
4. OBSŁUGA KLIENTA. Książka na prezent
5. OBSŁUGA KLIENTA. Jak rozpoznać klienta?
6. OBSŁUGA MAŁEGO KLIENTA. Dziecko w księgarni
7. ASORTYMENT KSIĘGARNI. Od gry do książki. Planszówki w służbie literatury
8. ROZMOWA Z KLIENTEM KSIĘGARNI
Każdą z sekcji tematycznych można przeglądać w formie prezentacji (krok po kroku). Kliknij na slajd, aby go powiększyć i przejść do pełnoekranowej nawigacji.
KROK 1: PROMOCJA. Którędy do księgarni? Rozpoznaj drogę klienta
Każda z sekcji poradnika została podzielona tematycznie na kilka etapów. Skorzystaj z nawigatorów (umieszczonych po bokach), aby zapoznać się z kolejnymi slajdami z tej sekcji.
KROK 2: PROMOCJA. Zadbaj o przestrzeń wokół księgarni
Dowiedz się, w jaki sposób możesz ożywić przestrzeń wokół księgarni, aby przyciągnąć klienta.
KROK 3: PROMOCJA. Jak cię widzą, to cię odwiedzą, czyli WITRYNA KSIĘGARNI
Inspiracje, przykłady, pomysły – zadbaj o witrynę swojej księgarni.
KROK 4: OBSŁUGA KLIENTA. Książka na prezent
W tej sekcji zapoznasz się ze specyfiką klienta poszukującego książki na prezent.
KROK 5: OBSŁUGA KLIENTA. Jak rozpoznać klienta?
Jak rozmawiać i "pracować" z klientem? W tej sekcji zapoznasz się z przykładowymi strategiami i propozycjami na budowanie bezpośredniego i pośredniego kontaktu z klientem księgarni.
KROK 6: OBSŁUGA MAŁEGO KLIENTA. Dziecko w księgarni
Inspiracje, pomysły, przykłady – dowiedz się, w jaki sposób Twoja księgarnia może stać się atrakcyjnym miejscem, nieoficjalnym "domem kultury" dla dziecka i rodzica.
KROK 7: ASORTYMENT KSIĘGARNI. Od gry do książki. Planszówki w służbie literatury
Gry planszowe, gry karciane i gry fabularne – jak wdrożyć je do asortymentu księgarni?
KROK 8: ROZMOWA Z KLIENTEM KSIĘGARNI
Sugestie i wskazówki – dowiedz się, jak rozmawiać z potencjalnym klientem księgarni.